Jens Pecho
Not Enough
01.07.–21.08.2022
Ebensperger Berlin
Medley
2008
Video
7’02’’
In Medley (2008), the importance of mass-produced goods and the impact of their proliferation also play a role. For the video, Pecho recombined 143 song fragments with homophobic content from hip-hop, black metal, reggae, and other musical genres. Comparatively harmless insults can be found in it as well as calls for the murder of gay men. Adapted to the rhythm of the lyrics, their transcription runs as white continuous text across the black screen of a monitor. By repeating and stringing together derogatory terms such as "faggots" or "sissies," Pecho makes us aware of explicitly anti-gay content that is disseminated as a product of pop culture and indoctrinates its listeners. Through their condensation, Pecho exposes a fear of de-masculinization disguised as aggression, which is hidden behind the degrading language of the singers.
Auch bei Medley (2008) spielt die Bedeutung von Massenprodukten und die Auswirkung von deren Verbreitung eine Rolle. Für das Video hat Pecho 143 Songfragmente mit homophobem Inhalt aus Hip-Hop, Black Metal, Reggae und anderen Musikrichtungen neu zusammengestellt. Vergleichsweise harmlose Beschimpfungen sind darin genauso zu finden wie Aufrufe zur Ermordung schwuler Männer. Angepasst an den Rhythmus der Lyrics läuft deren Transkription als weißer Fließtext über den schwarzen Screen eines Monitors. Durch Wiederholung und Aneinanderreihung abwertender Bezeichnungen wie „faggots“ oder „sissies“ führt uns Pecho explizit schwulenfeindliche Inhalte vor Augen, die als Produkt der Popkultur verbreitet werden und ihre Zuhörer*innenschaft indoktrinieren. Durch deren Verdichtung entlarvt Pecho eine als Aggression getarnte Angst vor Entmännlichung, die sich hinter der degradierenden Sprache der Sänger verbirgt.